سلام دادا :)

پیوندها

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

انگور خرس چیست؟


انگورهای خرس ، که به انگور گرگ یا انگور سیاه نیز معروف است ، به طور سنتی برای درمان عفونت های دستگاه ادراری استفاده می شود. در حقیقت ، بسیار شبیه به آنتی بیوتیک هایی است که برای درمان عفونت های دستگاه ادراری بخصوص آنتی بیوتیک های متعلق به خانواده سیپروفلوکساسین استفاده می شود. از انگور سیاه برای تهیه مویز نیز استفاده می شود. به نقل از مجله ی سبز افروز :

مویز یا کشمش انگور شاهی ، نوعی میوه ی خشک شده شیرین است که عمدتاً از انگور سیاه تهیه می شود. تفاوت مویز با کشمش در اندازه آن است که مویز از انگور شاهانی تولید می شود[۱]

این گیاه دارای ترکیبات فعال است که در ادرار از بین می رود و از چسبیدن باکتری به دیواره سلولی مثانه جلوگیری می کند. این باعث می شود خرس یک آنتی بیوتیک طبیعی و مؤثر برای درمان عفونت های دستگاه ادراری باشد. البته اگر به کینولون حساسیت دارید ، نمی توانید از این گیاه استفاده کنید.

چگونه از انگور خرس استفاده کنیم؟


قبل از هر کاری با پزشک خود مشورت کنید زیرا عفونت ادراری می تواند به سرعت بدتر شود. اگر پزشک شما با این گیاه مشکلی ندارد ، می توانید آن را به صورت خرد یا پودر شده و حتی به شکل کپسول پیدا کنید. بعد از مشاهده علائم عفونت ادراری می توانید از این ماده استفاده کنید.

 

منابع :

https://sabzafrooz.ir/d/ko/mvz/

  • مردم ایران

از بوی بد دهان پس از خوردن سیر ، چه رسد به سیر ، یک معجزه واقعی است ، خواص سیر هر روز بیشتر مورد توجه قرار می گیرد و بهتر است شما با برخی از خواص آن آشنا شوید.

 در اینجا برخی از خواص سیر آورده شده است:

خواص سیر برای درمان ذرت و زگیل


در یک مطالعه نادر ، پزشکان اثر درمانی سیر را در معالجه ذرت و زگیل پیدا کردند.

نتایج این مطالعه ، که در ژورنال بین المللی پوست ، منتشر شده است ، اثرات درمانی عصاره سیر در معالجه ذرت و زگیل را نشان می دهد.

زگیل ها در اثر ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شوند و ذرت نیز به دلیل استرس ناشی از سایش و پارگی ایجاد می شود و از شایع ترین عوارض پوستی است.

در یک مطالعه جدید ، محققان عصاره سیر و آب حاوی آب را از سیر استخراج کرده و آنها را برای معالجه زگیل و ذرت روی بیماران آزمایش کردند. آنها دریافتند که درمان این دو ضایعه پوستی با عصاره سیر نسبت به سایر روشها مانند جراحی ، "کرایوتراپی" ، "الکتروکنترل" و کاربرد موضعی "کراتولیتیک" مؤثرتر است.

کارشناسان می گویند وجود فعالیت ضد ویروسی ، ضد توموری ، تقویت کننده سیستم ایمنی و آنزیمی سیر باعث شده است که بتوانید با این گیاه مقابله کنید با ذرت و زگیل.

با خوردن سیر ماهیچه درست کنید


یک متخصص تغذیه در یزد اظهار داشت: وجود اسیدهای آمینه در سیر برای عضله سازی و رشد آنها مؤثر است.

یوسف نقیایی در گفتگو با ایسنا در منطقه یزد اظهار داشت: سیر عضو خانواده سبزیجات محسوب می شود و به صورت خام و پودر نیز مصرف می شود.

وی ادامه داد: میزان انرژی در 100 گرم سیر خام 150 کیلو کالری است ، در حالی که پودر آن 320 کیلوکالری است.

نقیایی گفت: "سیر حاوی 16٪ پروتئین است و به دلیل وجود این پروتئین ها ، مکمل بسیار مناسبی برای مواد غذایی برای کودکان بالای یک سال است." همچنین حاوی فسفر بالا (428 میلی گرم) است و برای فعالیت های ذهنی بویژه در کودکان بسیار مناسب است.

وی افزود: سیر حاوی پتاسیم قابل توجهی به میزان 400 میلی گرم است در حالی که پودر آن حاوی 1100 میلی گرم پتاسیم است و به همین علت سیر می‌تواند ماده اعجاز انگیز در بیماریهای قلبی و عروقی محسوب شده و کمک شایانی به کارکرد خوب قلب کند.

این کارشناس تغذیه، خاطرنشان کرد: اسیدهای آمینه موجود در سیر و پودر سیر از نوع اسیدهای آمینه شاخه‌دار به مقدار بسیار بالایی بوده و این اسیدهای آمینه در عضله‌سازی و رشد موثر است. همچنین برای کودکان و ورزشکاران ارزش بسیار بالایی دارد.

 

خواص سیر برای کاهش فشارخون


پزشکان معتقدند مصرف قرص سیر می‌تواند فشارخون را به میزان 10 درصد کاهش دهد.

بررسی شواهد پزشکی نشان می‌دهد که 12 هفته درمان با قرص‌های سیر به کاهش فشارخون منجر می‌شود و خطر ابتلا به سکته مغزی یا عصبی را کاهش می‌دهد.

پزشکان معتقدند که افراد مبتلا به فشارخون بالا می‌توانند با افزودن سیر به رژیم‌های درمانی معمول، وضعیت جسمی خود را به میزان چشمگیر بهبود دهند.

بازبینی 21 مطالعه انجام شده روی نمونه‌های انسانی نشان می‌دهد که مکمل‌های حاصل از سیر خشک‌شده که حاوی میزان مشخصی از عنصر فعال «آلیسین» است به کاهش فشارخون کمک می‌کنند.

از سوی دیگر پزشکان تاکید دارند که مصرف خود سیر به جای قرص آن، این خاصیت را ندارد زیرا مقدار قابل توجهی از آلیسین هنگام جویدن یا پختن آن از بین می‌رود.

خواص ضد سرطانی سیر


مصرف بیش ازپنج حبه سیر در روز می تواند موجب نفخ شکم و سوزش معده شود.

سیر‌ از سالهای دور به عنوان یک قلم غذایی حیات بخش به شمار می رفت به خصوص به دلیل خاصیت ضد عفونی کنندگی و پیشگیری کننده ازبیماری‌های قلبی – عروقی از دیر زمان از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد. گفتنی است ، در گذشته از سیر به صورت دم کرده از خاصیتهای شفا بخشی این گیاه برای علاج برخی بیماریها استفاده می کردند به طوری که در طی جنگ جهانی اول ، جراحان از آب سیر برای ضد عفونی زخم استفاده می کردند.

سیر به دلیل آن که باعث ترشح ترکیبات شیمیایی چون «اکسید نیتریک» و «سولفید هیدروژن» می‌شود می‌تواند به آرام‌سازی و انعطاف‌پذیری رگ‌های خونی و در نتیجه به کاهش فشارخون کمک کند.

همچنین قرص‌های سیر به دلیل آن که منجر به بوی بد دهان نمی‌شود، بهتر قابل استفاده هستند.

در بررسی مقایسه‌ای اولیه بین روغن سیر و سیر خشک شده، تاثیر روغن سیر بر کاهش فشارخون مشخص نشد اما در عوض آشکار شد که سیر خشک‌شده می‌تواند به میزان قابل توجهی به کاهش فشارخون کمک کند.

آمار نشان می‌دهد که حدود 16 میلیون انگلیسی به عارضه فشارخون بالا مبتلا هستند که یک سوم آنان از بیماری خود آگاه نیستند. این عارضه عامل اصلی بیماری‌های قلبی، ‌نارسایی کلیوی و سکته مغزی است.

خاصیت ضد التهابی  سیر


متخصصان انگلیسی در یک مطالعه تاکید کردند مصرف سیر در پیشگیری از ابتلا به اوستئوآرتریت یا التهاب استخوانی و مفصلی نقش دارد.

متخصصان کالج کینگ لندن و دانشگاه آنجلیای شرقی در آزمایشات خود دریافتند زنانی که سیر زیاد مصرف می‌کنند کمتر از سایر زنان هم سال خود در معرض خطر ابتلا به اوستئوآرتریت لگن قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این متخصصان نشان دادند که در سیر ماده‌ای موسوم به «دیالیل دی‌سولفید» وجود دارد که تاثیر محدود کننده‌ای بر فعالیت آنزیم تخریب کننده غضروفها در انسان دارد.

سیر خواص بسیار مفیدی برای سلامتی دارد از جمله این که در ضد عفونی کردن معده نقش موثری دارد اما نباید آن را زیاد مصرف کرد. سیر رسوبات خون را حل می‌کند از این رو مصرف سیر به کسانی که درد مفاصل دارند، نقرس گرفته‌اند و یا به روماتیسم مبتلا شده‌اند، توصیه می‌شود. سیر ادرار را زیاد می‌کند و فشار خون را نیز پایین می‌آورد.

این سبزی بهترین درمان برای فراموشی و آلزایمر است و مصرف آن کندی ذهن را از بین می‌برد. سیر همچنین بهترین تقویت کننده پیاز مغز است و روی مغز تأثیر مفیدی دارد. خوردن سیر عضلات قلب را تقویت می‌کند و گردش خون منظم می‌شود. مصرف سیر مجاری تنفس و خون را پاک می‌کند و احتمال تنگی نفس را می‌کاهد.

به گفته متخصصان تغذیه، سیر حتی می‌تواند برخی از انواع سل ریوی را معالجه می‌کند و برای معالجه اسهال و برونشیت و سردرد و زکام مزمن و ضعف حافظه و سرگیجه سودمند است. از دیگر خواص سیر می‌توان به از بین بردن سنگ کلیه و کرم‌های نازک شکم اطفال اشاره کرد.

مصرف سیر برای بیماران مبتلا به دیابت اثر شفابخش داشته و قند خون را می‌کاهد. سیر، اثر سمی نیکوتینی که از دود سیگار حاصل می‌شود را برطرف می‌کند. با وجودی که پزشکان هنوز با اطمینان به این نتیجه نرسیده‌اند که مصرف سیر با افزایش ماده دیالیل دی‌سولفید در مفاصل ارتباط داشته باشد، اما تاکید دارند که نتایج این یافته می‌تواند برای درمان و یا پیشگیری از ابتلا به آرتریت استخوانی و مفصلی لگن موثر باشد.

خواص سیر برای درمان سرماخوردگی


سیر حاوی ماده ایی به نام «آلیسین» است که خواص ضدعفونی کنندگی و ضدباکتریایی است. نتایج یک پژوهش آمریکایی نشان می‌دهد افرادی که روزانه سیر مصرف می‌کنند کمتر سرما می‌خورند و زمانی که دچار سرماخوردگی می‌شوند علائم سرماخوردگی‌شان خیلی زود از بین می‌رود.

برای بهره‌مندی از خواص سیر توصیه می‌کنیم دو حبه سیر را له کنید و سپس آن‌را با شیر یا آب گوشت یا آب مرغ بجوشانید و داغ میل کنید.

لازم به ذکر است، سیر دارای خواص آنتی باکتریایی و تجمع پلاکتی می‌باشد، آژوئن، یکی از موارد حاصل از تخریب آلیسین موجود در سیر به عنوان داروی آنتی ترومبوتیک ( ضد انعقادی ) می تواند عمل کند. همچنین، براساس مطالعات اپیدمیولوژیکی مشاهده شده در مناطقی که مصرف سیر و پیاز بالا است، میزان بروز سرطان معده پایین می باشد.

گفتنی است، ازعوارض جانبی مصرف سیر می‌توان مواردی همچون واکنشهای آلرژیک،‌ درماتیت و برخی علایم معدی و روده‌ی را نام برد و زنان حامله نیز به دلیل داشتن خاصیت منقبض کنندگی بهتر است ازمصرف سیر پرهیز کنند.

استفاده از سیر به عنوان یک آفت کش


کارشناسان محیط زیست در انگلیس می‌گویند: تزریق شکل غلیظ‌ شده سیر به درختان می‌تواند از آنها در برابر بیماری‌های مهلک گیاهی مراقبت کند.

این طرح در یک برنامه آزمایشی در بخش‌هایی از منطقه «نورث‌همپتون‌شایر» انگلیس به اجرا درآمده است. به گفته مقامات زیست‌محیطی این کشور، هرچند استفاده گسترده از شیوه تزریق عصاره غلیظ‌ شده یا «افشرده سیر» به تمام درختان بسیار پرهزینه و تقریبا غیرعملی است اما می‌توان حداقل گیاهان بسیار حساس و گونه‌های بسیار کمیاب و باارزش را در برابر بیماری‌های مهلک و مخرب حفاظت کرد.

سیر دارای خواص قوی آنتی‌باکتریال و ضدقارچ در طبیعت است. این ماده حاوی ترکیبی به نام «آلیسین» است. در این طرح از وسیله‌ای با یک محفظه تحت فشار که دارای هشت مجرای اختاپوسی است استفاده شده است. فشار موجود در این وسیله ترکیب را از طریق لوله‌ها و واحدهای تزریق خاص وارد شیره درخت می‌کند. سوزن‌ها به شیوه‌ای قرار می‌گیرند که ترکیب آلیسین حتی اطراف درخت را نیز دربربگیرد.

لحظه‌ای که این فاکتور فعال شروع به مقابله با بیماری می‌کند آن را از بین می‌برد. این سم، ارگانیک است و سیستم دفاعی درخت آن را از بین نمی‌برد. این ترکیب از طریق تنه درخت به شاخه‌ها و برگ‌ها می‌رسد و با سیستم رسیدن آب به بخش‌های مختلف درخت مشابهت دارد.

«جاناتان کوکینگ» یکی از کارشناسان این طرح گفت: طی چهار سال گذشته 60 اصله درخت بلوط مبتلا به نوعی آفت مهلک با این روش تحت درمان قرار گرفتند.

ترکیب مورد استفاده برای درمان این درختان حبه‌های ارگانیک سیر است که به صورت فشرده درآمده‌اند و روشی به کار گرفته شده که حجم آلیسین را افزایش می‌دهد و کیفیت و اثرگذاری آن را برای مدت یک سال حفظ می‌کند.

  • مردم ایران

رنگ دندان های شما از نظر ژنتیکی مشخص می شود. بستگی به عاج و مینای دندان شما دارد. مینای دندان یک لایه شفاف بر روی دندان ها تشکیل می دهد. هرچه مینای دندان ضخیم تر باشد ، دندانهای شما سفیدتر و براق تر باقی می مانند.

دندانها می توانند در طول سالها تغییر رنگ دهند. داشتن دندانهای زرد خوب نیست. آنها لبخند و چهره شما را زشت می کنند. تغییر رنگ دندانهای شما توسط عوامل مختلفی ایجاد می شود. ما این فاکتورها را لیست می کنیم و نکاتی را برای داشتن دندانهای سفید و زیبا به شما ارائه می دهیم ...

 

1. خوب مسواک بزنید:

مسواک زدن خوب! ناگفته پیداست، اما همه به این امر پایبند نیستند. چگونه می توانید به بهترین شکل دندان های خود را مسواک بزنید؟ برای داشتن دندانهای سفید لزوماً تعداد دقایقی که مسواک زده اید نیست بلکه تکنیک مسواک زدن بسیار مهمتر است.

توصیه می شود بلافاصله بعد از غذا مسواک بزنید. باکتری های موجود در دهان شما اسید تولید می کنند که بر مینای دندان شما تأثیر می گذارد. بنابراین یک ساعت قبل از شروع مسواک زدن صبر کنید. به این ترتیب مینای دندان شما حفظ می شود و سریعتر دندان سفید می شوید.

 

راه حل فوری برای سفید کردن دندان‌ها,بهترین روش سفید کردن دندان ها

سفید کردن دندان ها 

 

2. مصرف سیگار را متوقف کنید :

ترک سیگار ممکن است ساده تر از آنچه گفته شده باشد، اما سیگار کشیدن برای دندان های شما کشنده است. نه تنها خطر التهاب و سرطان دهان را افزایش می دهد بلکه باعث ایجاد زردی یا حتی قهوه ای شدن دندان نیز می شود.

 

3. به طور مرتب به دندانپزشک و بهداشت دندانپزشک مراجعه کنید

برای سفیدی دندانها توصیه می کنیم هر 6 ماه یک بار به دندانپزشک مراجعه کنید. علاوه بر این، عاقلانه است که دندان های خود را توسط یک متخصص بهداشت دندان تمیز کنید. یک متخصص دندانپزشکی پلاک و تارتار را از مکان هایی که رسیدن به خود دشوار است، خارج می کند.

 

4. بعد از هر وعده غذایی آب بنوشید

باکتریها و اسیدهایی که در هنگام خوردن و آشامیدن در دهان شما آزاد می شوند. به این حمله اسید نیز گفته می شود. هر آنچه مصرف می کنید روی دندان های شما تأثیر می گذارد. بنابراین، خودتان عادت دهید که همیشه یک یا دو لیوان آب بعد از غذا بنوشید. این تا حدی لایه باقی مانده اسید و قندها را از بین می برد.

 

راه حل فوری برای سفید کردن دندان‌ها,بهترین روش سفید کردن دندان ها

راههای سفید کردن دندان

 

5. دندانهای خود را با بیکینگ پودر مسواک بزنید

بیکینگ پودر اغلب در خمیر دندان مورد استفاده قرار می گیرد و یک سفید کننده طبیعی است. بنابراین ، نصف قاشق چایخوری بیکینگ پودر را با چند قطره آب مخلوط کرده و این مخلوط را با مسواک به دندان خود بمالید.

 

6. توت فرنگی بخورید

آنها ممکن است لباس شما را لکه دار کنند، اما توت فرنگی تأثیر متضاد بر روی دندان شما دارد. توت فرنگی حاوی اسید مالیک است که به طور طبیعی دندان های شما را سفید می کند. با این حال ، ایده خوبی نیست که توت فرنگی را روی دندان های خود مدت طولانی نگه دارید ، زیرا این می تواند به مینای دندان آسیب برساند.

 

7. با آب نمک گرم بشویید

آب نمک نه تنها دندان های شما را سفیدتر می کند، بلکه لثه های شما را نیز سالم نگه می دارد. نمک یک ماده ضد باکتری طبیعی است. یک قاشق چایخوری آب نمک را در یک فنجان آب جوش مخلوط کنید. بگذارید خنک شود و به عنوان دهانشویه از آن استفاده شود.

 

بیتوته : تازه های بیماری و راه درمان

  • مردم ایران

فواید سیر چیست؟
اکثر مردم از اثرات مفید سیر بر بیماری های قلبی ، فشار خون و کلسترول آگاه هستند ، اما اکثر مردم نمی دانند که سیر همچنین دارای خواص ضد باکتریایی است.

آلیسین ترکیبی است که در سیر یافت می شود و دارای خواص ضد میکروبی بسیار قوی است و می تواند یک آنتی بیوتیک طبیعی برای طیف گسترده ای از عفونت ها باشد.

این ماده به طور سنتی در طب چینی و اردنی مورد استفاده بوده و به دلیل خاصیت درمانی آن قرن ها توسط مردم مورد توجه بوده است. ممکن است بیماران هنگام مشاهده اولین علائم بیماری ، میزان مصرف سیر را افزایش دهند.

 

چگونه از سیر استفاده کنیم؟


متأسفانه برای رسیدن به نتایج مطلوب ، شما باید سیر زیادی مصرف کنید و باید آن را خام بخورید زیرا پخت و پز این ماده بیشتر خواص ضد میکروبی آن را از بین می برد. بیشتر مردم بو و مزه سیر را دوست ندارند.

اما اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که می توانید بوی سیر را تحمل کنید ، می توانید با دیدن علائمی مانند سرماخوردگی از این ماده استفاده کنید. همچنین می توانید آلیسین را در کپسول های سیر پیدا کنید.

  • مردم ایران

روغن ارگانو چیست؟


روغن ارگانو یکی از محبوب ترین آنتی بیوتیک های طبیعی است ، به خصوص هنگامی که با رشد بیش از حد باکتری ها ، قارچ ها و انگل ها در روده ها مبارزه می کنید.

مطالعات نشان می دهد که این روغن برای باکتری های گرم منفی و گرم مثبت در نظر گرفته شده است ، و این باعث می شود روغن ارگانو آنتی بیوتیکی مؤثر برای طیف گسترده ای از عفونت ها باشد.

روغن ارگانیک معمولاً برای بیماران مبتلا به عفونت دستگاه تنفسی فوقانی و سرماخوردگی توصیه می شود ، همچنین می تواند با ویروس ها ، التهاب و آلرژی مبارزه کند.

چگونه از روغن آرگان استفاده کنیم؟
از آنجایی که این روغن می تواند طعم تندی داشته باشد ، توصیه می کنیم از کپسول های آن زیر نظر پزشک استفاده کنید.

چگونه از روغن آرگان استفاده کنیم؟


بخاط این که این روغن ممکن است کمی طعم تندی داشته باشد ، ما به شما توصیه می کنیم از کپسول های آن تحت نظر پزشک استفاده کنید و هرگز به مصرف خودسرانه ی روغن آرگان یا آرگانو نپردازید.

  • مردم ایران